Matúš Bizoň
Kde sú tie potraty?
Pri potratoch sme emotívni. Hlavne keď ide o ich sprísňovanie z dielne parlamentu. Vieme však koľko ich je, aký je ich vývoj a v ktorých okresoch, či dokonca v ktorých obciach sa vyskytujú najviac?
Autor pôsobí v ateliéri pre výskumnú a projektovú činnosť v oblasti architektúry, územného rozvoja, ekológie a informatiky geografických informačných systémov. Zoznam autorových rubrík: Nezaradené, Súkromné
Pri potratoch sme emotívni. Hlavne keď ide o ich sprísňovanie z dielne parlamentu. Vieme však koľko ich je, aký je ich vývoj a v ktorých okresoch, či dokonca v ktorých obciach sa vyskytujú najviac?
Istropolis je v pase. Cez ulicu vysadíme platany, čím sa na problémy dopravy a Novej Tržnice zabudne.
Novopripravovaný zákon o územnom plánovaní pripomína boj konzervatívnych miest a obcí s proaktívnymi developermi. Ak si však akútnu potrebu prehodnotenia mantinelov rozvoja neuvedomia obe strany, facku dostanú zase len obyvatelia.
Stretne sa učiteľ, lekár a živnostník a dohodnú rozvoj výstavby pod lyžiarskym strediskom. Nejde o vtip, ale o Kubínsku hoľu a Jasnú v Demänovskej doline.
Bratislavská Nová Cvernovka sa neustále pýši premenou stavebnej sute na verejný park. I keď ide o vznešenú myšlienku, jedna dôležitá informácia sa tu stále opomína. Realizácia parku „Nasuti“ je v konflikte s plánovanou cestou.
Ružinovské parkovanie v štvrti 500 bytov je regulované systémom pokus - omyl. Dopravný prieskum zóny neexituje, počty absentujú. Do ostrej prevádzky však ide už 1. 12. 2019.
Ako by vyzerala cestná sieť Bratislavy, keby sa zrealizovali všetky návrhy podľa územného plánu. Aj keď je táto dokumentácia častokrát terčom kritiky, dopravné riešenia obsahuje. Tu je 13 nešťastných úsekov automobilovej prepravy.
Spôsobia vyššie ceny parkového prázdnejšie cesty pre majiteľov drahých áut? Ťažko povedať, veď mesto netuší ani počet parkovacích miest.
Verejná prezentácia štúdie petržalskej električky a priľahlého okolia potvrdila, že mediálna kampaň s cieľom presvedčiť verejnosť, že development nie je zlý, by bola drahšia ako výstavba samotnej električky.
Ako budú vyzerať mestá v roku 2050? Čo nás čaká najbližších 30 rokov života vo svetových metropolách? Dotknú sa tieto zmeny aj Bratislavy? Tu je 10 predpovedí. Reálnych i futuristickejších.
V Bratislave počas soboty ožila pomerne frekventovaná ulica. Street festival WhatCity tu ukázal ľuďom, ako možno využívať ulice, keď z nej odstránime autá. Ostane takto upokojená aj do budúcna? A vlastne, prečo práve Mickiewička?
Urbánny je sexy. Územný plán sa však považuje za omaľovánku a urbanizmus miestami až za pavedu. Ako teda stavať mesto?
Prípravy obchvatu Komárno sa objavili na mape prioritných úsekov dopravnej politiky štátu. I keď realizácia visí na vlásku, mesto projekt odmieta.
Ich vzrušenie prinesie do našej banánovej republiky len ďalší chaos. Hľadanie reformy verejnej správy totiž tkvie v systematických, hierarchických a celoplošných prístupoch. Nie v politických vyhláseniach.
Verejná mienka o novej architektúre Bratislavy sa v poslednom období výrazne zhoršila. Odborné vyjadrenia plánovačov a urbanistov však nahradili názory politikov. Vzájomná nedôvera aktérov rozvoja výrazne narástla...
Ak niečo ničí našu spoločnosť, sme to my sami. Ja, ako pisateľ, ty, ako čitateľ, ktorý číta tieto riadky a už-už rozmýšľa len podľa názvu článku, ako postoj zaujme.
Všetky naše väčšie mesta majú problém so statickou dopravou. Parkuje sa na cestách, na chodník, vo vnútroblokoch, ale aj na verejnej zeleni. Polícia pritom chtiac nechtiac prižmuruje oči...
Developeri sú apriori tí zlí, aktivisti až príliš zanietení a verejný priestor patrí nám, občanom...